Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, jako jedni z nielicznych na rynku, już od 2020 r. wprowadziliśmy możliwość zawarcia Umowy Leasingu online, bez wychodzenia z domu, podczas wideorozmowy z naszym Pracownikiem.
Nie wymagaliśmy nawet posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wystarczyło, że używałeś jednego z popularnych, darmowych komunikatorów internetowych (chociaż i to nie było konieczne, wystarczyło otworzyć otrzymany od nas link do rozmowy w przeglądarce internetowej). Akceptowane aplikacje to: MS Teams, Facebook Messenger oraz WhatsApp.
Dodatkowo od kilku lat dajemy możliwość:
- zawierania Umów Leasingu z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego, zgodnego z Rozporządzeniem eIDAS,
- wizualnej, funkcjonalnej i kryptograficznej weryfikacji tożsamości z użyciem aplikacji mObywatel.
W ostatnich latach, również z inicjatywy Związku Polskiego Leasingu, prowadzone były prace legislacyjne, które finalnie od 13 lipca 2025 r. pozwalają prawnie na akceptację również tzw. formy dokumentowej w zawieraniu umów leasingu, w tym m.in. poprzez: e-mail i sms (np. na platformie Autenti), rządowy Podpis Zaufany czy tzw. podpis zaawansowany np. z użyciem mObywatela lub zdalnej autoryzacji tożsamości poprzez OCR dokumentu tożsamości oraz selfie lub test żywotności (np. IDENTT).
Będziemy mogli od teraz udostępniać naszym Klientom, wraz z naszymi Partnerami technologicznymi, różne formy — w tym uproszczone i zaawansowane — wnioskowania o leasing oraz zawierania i aneksowania umów, w zależności od danej procedury oceny ryzyka, zastosowanych zabezpieczeń prawnych umowy czy możliwości potwierdzenia tożsamości danego Klienta.
Natomiast uproszczone metody zdalnego składania podpisów nie będą wymagać posiadania ani instalowania po stronie Klienta żadnych programów czy aplikacji (wystarczy e-mail i/lub telefon komórkowy). Będzie to dotyczyć zwłaszcza naszych stałych Klientów, a także Klientów Bankowości Spółdzielczej - komentuje Adam Zwoliński - Dyrektor Departamentu Rozwoju.
Forma dokumentowa podpisu będzie przewidziana również dla nowych Klientów spoza Grupy BPS, jeśli zostaną oni odpowiednio zweryfikowani przez naszych przedstawicieli handlowych lub w sposób zdalny, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, spełniających nasze wymogi bezpieczeństwa oraz przepisy ustawy AML, jak np. wideoweryfikacja dokumentem tożsamości ze sprawdzaniem żywotności (IDENTT), poprzez aplikację mObywatel albo identyfikacja dowodem osobistym z warstwą elektroniczną z kodem PIN i aplikacją eDO App (PWPW).
Udostępnimy również w określonych sytuacjach, możliwość otrzymania przez naszych Klientów nieodpłatnie szybkich, jednorazowych lub 1-miesięcznych podpisów kwalifikowanych, wydawanych z wykorzystaniem bankowości internetowej (mSzafir) lub automatycznie na selfie wraz ze zdjęciem dokumentu tożsamości (InfoCert).
"Zmieniamy się dla Was"
Grafika: ZPL